i'll see the stars



det finns en hel den situationer jag inte tycker om 
som badhus. eller en matsal eller folksamlingar eller när
man känner sig jättemycket ivägen 
och bilar
jag hatar att åka bil för det mesta
det är ännu obehagligare att åka i andras bilar och absolut ångestframkallande
om man sitter fyra, fem personer i en liten bil och det 
är jättetrångt
det blir alldeles för påtvingat och jag är ovan vid närkontakt och 
det är en extremt obehaglig situation

vår bil är helt okej för den är jättestor
alla andras bilar är helt fruktansvärda
man blir så instängd och hopträngd och.. jag klarar inte av det
så; förklaring till varför jag är nervös för att jag ska åka i världens minsta bil med 
troligtvis fyra vuxna människor på lördag i flera timmar

så. 

idag har jag haft huvudvärk precis hela dagen och jag var så yr imorse att 
jag trodde att jag skulle trilla ihop
så hej gerdahallen på håltimman och sedan jättemycket hem 
det skulle vara ganska trevligt att bli av med huvudvärken, efter att ha 
haft det mer eller mindre varje dag sedan någon gång innan sportlovet
 
och nu har jag inte ätit i skolan på mer än två veckor, om man 
fastän jag inte var där idag 
och fortfarande har ingen kommenterat det 
antingen så är det bra eftersom ingen misstänker någonting
eller så är det lite deprimerande eftersom folk antingen inte märker att
jag inte är där eller inte bryr sig
okej, nu låter det som att jag överdriver men det känns så och det 
känns sjukt patetiskt

jag känner mig så missanpassad helt enkelt, och jag vet inte hur jag ska göra
för att prata med folk 
det kommer aldrig naturligt eftersom alla alltid går iväg och förutsätter att jag 
gör någonting själv, som alla mattelektioner till exempel 
en gång, under snart två terminer, har någon frågat om jag vill med 
och jag vet, det är säkert mitt fel 
rimligtvis är allting mitt fel men jag försöker och misslyckas
precis hela tiden 


nu ska jag sova


Kommentarer
Postat av: Linda

om jag klär ut mig kan jag nog passera som samhällselev... om jag pratar med dig kanske de börjar prata med dig?

2008-04-11 @ 01:13:26
URL: http://medmangakulortalyktor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0