sprickor i marken




du är sidentårar som 
rinner över krackelerade kinder och oseende ögon
du är regnet som blir till hagel och slår sönder 
marken du är taggtråd runt handleder och öppna sår

du är alla pengar jag har men likväl kan jag 
inte äga dig och du smeker
mig som rökelse och försvinner lika långsamt
synthbeats i ögonen i öronen och det blöder
ur min mun jag sväljer spöken och 
du är lika fast som eld

det är som köttade apelsiner och sönderslagna bestick 
kaos i min hjärna när du är allting utom kanel 
glitterränder och pulserande hjärtslag jag skriver
refränger i din ryggmärg men du andas lika stilla
som röken i min hals

du, du 
du är farlig rytmik med spruckna blodådror och 
din kropp skriker av illa
dold besvikelse

undertryckta danssteg målar dina händer
som regnbågar och du färgar himlen med 
alldeles för ljus röst 
alla höstlöven är borta nu och ingen 
saknad dem med 
vårtankar kittlande i nacken och inte du heller

det är solförmörkelse ikväll vi dricker
flera år gammal äppelsaft och önskar
tillbaka tobaksdoft kvävda lungor men trygghetshänder
alla moln är gröna och jag är nog färgblind vill
jag att du ska skrika åt mig men du ler och 
dina regnbågar syns inte för solen är borta

nakna fötter och alla mina kanyler är så trubbiga att ingenting känns
bara bedjande hundtassar får trassla in sig i mig och vi 
bestämmer att du bara är luft inatt


(och ja - jag är så pass tråkig att jag får lägga upp det här med) 

 image72

 

jag saknar förresten stockholm lite och fönstret och jag älskar det fönstret. 

oskars bild och jag ser lite hoptryckt och missbildad ut men det var mysigt. 

dessutom så snöade det den dagen. 


Kommentarer
Postat av: Cloetta

att sitta i fönster är underbart.
älskar dikten också . åh :)

2008-04-22 @ 22:06:11
Postat av: jt

fy sjutton vilken fin bild, och vilken fin dikt :)

2008-04-26 @ 21:05:18
URL: http://frozenlove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0