look the other way

nu ska jag sova 
lov imorgon och jag är opepp
det känns inte alls som jul och jag är besviken på mig själv för att jag inte har 
lyckats få någon som helst julstämning!

men det är trevligt med lov i alla fall - sova mycket och bara äta typ en gång om dagen 
jag måste träna också för jag blir så äcklad
det har börjat komma tillbaka jättemycket på sistone men jag är för trött för att orka göra någonting
visserligen tänker jag på sådant ofta och sådär men ännu mer nu
samtidigt undrar jag ifall det jag strävar efter är svimningskänslor, ångest, konstant illamående, 
huvudvärk, lågt blodtryck, extrem yrsel, blodsockersvängningar, blåmärken, konstant frysande 
och så vidare och så vidare
det var ju hemskt misslyckat
och lite väl många sidoeffekter och sådär


vi såg twilight idag igen 
den är hemskt söt och jag måste nog tyvärr läsa boken 
trots att jag så envist vägrat under så långt tid haha
men ååh vad fint och romantiskt och sött och vampyrer dessutom!
jag vill läsa om anne rice's böcker istället kanske, de är lätt bäst 

jag fyller år snart också 
det är direkt obehagligt och jag vill inte 
16 är liksom en lagom ålder
jag har varit det så länge nu hahah så jag kan lika gärna fortsätta vara det 
man är liksom inte vuxen men kan samtidigt göra betydligt fler saker än när man är yngre
och 17 känns som en sorts mellanting - det är bara steget innan man blir 18 och det är alldeles för gammalt! 
vill inte! jag tycker att folk får sluta fylla år 
och morfar fyllde år i måndags också 
åh, jag vill inte att någon ska bli gammal 
det var så himla hemskt då efter att klara spelat upp sin pjäs (framtidsskildring av hur folk som är födda på c:a 
60-talet upplever hur det är att hamna på ålderdomshem) och när vi gick 
ut så sa mamma till farmor att "ja, man kan ju inte låta bli att fundera på hur det 
kommer bli när man blir så gammal" och det är fruktansvärt
panikkänslor och ångest och alltihop 
allting är så himla äckligt 
igår kunde jag inte sova på jättelänge heller för jag låg och lyssnade på klockan i mitt rum och 
varje sekund blev jag ju äldre
sådant slöseri 
jag önskar verkligen att jag inte hade behövt sova så mycket 
och så sjukt obehagligt igen - där gick en sekund som jag aldrig kommer få tillbaka 
självklart valde jag att lyssna på BBC:s specialavsnitt med extralång intervju med 
en kanadensisk man som filmat ett assisterat självmord i österrike och debatten som följde
jag kan liksom inte låta bli 
jag är rädd precis hela tiden och tänker att om man gör sådant emellanåt så härdas man 
lite 
jag har på fullt allvar funderar ett tag på att bli en "coroner" (jag kommer inte ihåg vad det heter på svenska) 
så att man får se det dagligen 
då måste man ju ändå på något sätt komma tillfreds med allting 
jag inbillar mig i alla fall att det inte skulle vara lika obehagligt

nu borde jag verkligen sova 
och jag saknar oskar
men vi ses nog imorgon, eller i alla fall utgår jag ifrån det 
och vi får inte släktbesök på lördag längre utan antingen på söndag eller inte alls för 
mamma orkar inte
hon har blivit så himla stressad igen och jag fasar för att någon ska ringa och säga 
att hon har svimmat på jobbet av utbrändhet - vilket faktiskt har hänt tidigare
de är så hänsynslösa på hennes jobb! jag ska aldrig bli ekonom! 

nu är jag helt skakig så jag ska borsta tänderna och sen sova lite
såklart har jag lovat att gå ut med bianco imorgon så jag måste upp tidigt och ge honom mat och sådär
för att han ska kunna gå ut lite senare innan jag går
men det var faktiskt jättemysigt imorse - jag gick och la mig tidigt och bianco valde att sova med mig 
trots att hans filt var inne hos mamma och pappa
så han sov bredvid mig på mitt överkast (fast inte i sängen såklart - mamma håller strängt på principen 
att han inte får röra några möbler haha) och sedan gick jag upp ungefär tio över 
sex imorse och då var det bara jag och han som var uppe i mer än en timma
sjuukt mysigt
jag borde göra det oftare om jag har tid och orkar och så 

men sova och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0