videokid



mitt i allt pluggandet och skrivandet om Haiti randomgooglade jag på diabetes och alkohol 
och systembolaget har en ganska intressant sida
jag har liksom aldrig vågat dricka och man blir ju inte precis mindre avskräckt
men en sak som jag inte visste var att berusning och lågt blodsocker är lätt 
att förväxla för diabetiker eftersom det tydligen är samma kroppsliga symptom? 
så, när jag får lågt blodsocker blir jag jättedarrig, har ingen kontroll över kroppen, blir
lättirriterad och får humörsvängningar och dessutom yr i vissa fall
och uppenbarligen kommer det vara likadant att vara berusad?
jag är lite skeptisk 

nu ska jag skriva mera fast jag knappt kan sitta ner eftersom carina satte mätaren i magen fel 
så den är ivägen precis heeeela tiden 
dessutom gör det jätteont och den piper hela tiden 
jobbig dag men lite bra eftersom jag impulsbesökte oskar 
och det var väldigt spännande att komma dit också för jag gjorde en ögonbottenundersökning
och innan det måste man ta droppar i ögonen som gör sjukt ont och gör pupillerna jättestora så att
man kan röntga in i ögonen ungefär
detta leder också till att man blir väldigt ljuskänslig och inte ser någonting i stort sett

hm

men ja nu mååååste jag skriva så att jag blir klar
och spanskaprov också, usch 


Kommentarer
Postat av: Mika

Låter som en intensiv dag. Väldigt intressant med kopplingen mellan diabetes och att vara berusad ^^

2008-12-09 @ 22:02:45
URL: http://cirkulationsplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0