kitty


mysdag idag med anna i stan 
vi fikade (med andra ord åt vi typ hela tiden) och gick runt i några timmar
på rean fyndade jag en pyjamas som är som ett linne och ett par shorts i ett 
den är väldigt randig och fin så jag ska se om jag kan ha den som.. ja, något annat
och sedan köpte jag en hatt på erikshjälpen för tjugo kronor
väldigt trevligt köp var det, eftersom jag aldrig haft en hatt tidigare
dessutom så skyddar den mot solen, haha

väl hemma gick jag ut med bianco i typ en timma och sedan har jag scannat
glasnegativ igen 
de är som sagt hemskt fina de där negativen, och det är spännande att följa folks liv
det är bröllop och en konfirmation, många kor, födelsedagar, julgranshuggning, en bank, 
jättemånga kor, jättemånga gäss och lite fler kor. ungefär
det är typ kor på varannan bild haha 
samma kor dessutom för det är samma å på alla bilder

det är en fotograf som levde i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet i Dybeck 
(typ där pappa bodde där han var liten, det ligger nära skivarp) som har tagit bilderna
möjligen jobbade han på en tidning
bilderna är från början av 1900-talet och framåt
jag vet inte riktigt hur länge men jag och mamma hittade ett foto på en kvinna i 
brudklänning som såg extremt tjugotalsaktig ut
i alla fall är det hemskt intressant att se bilderna, och mindre intressant att faktiskt
scanna in dem 
det här är min favorit i alla fall 


nu har jag i alla fall på mig mysigaste ekologiska nattlinnet som mamma köpte till mig
och äter pizzasallad och ser på queer as folk och scannar negativ och spelar spindelharpan 
hahah samtidigt dessutom 
jag ska duscha snart tror jag 
hm



Kommentarer
Postat av: Cloetta

mysigt det låter, det där med fotona :) snännande ^^

2008-07-02 @ 23:07:16
Postat av: i

jag älskar att titta på gamla foton,

alla var så fina då, och allt verkade så rent,

men även det som doldes för att inte synas är intressant - kanske verkligheten?

men jag kollar i alla fall på gamla foton ibland som jag hittar här och där hemma hos mig i skåp och jag blir ibland sentimental och gråter och saknar sådant jag aldrig upplevt

2008-07-02 @ 23:56:11
URL: http://vitryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0