and the spiderman is always hungry

image53

ernst haas, åh. 


idag har varit en ganska okej och meningslös dag 
jag har sett på en miljon avsnitt vänner och tränat på gerda och provat
nya maskiner som såg roliga ut
och jag har lyssnat på the cure och patrick och haft högklackade skor och långkjol 
när jag var och handlade
nu har jag en massa bollar i mitt hår så det blir lockigt imorgon om jag har tur
jag har duchat jättelänge också och köpt grapefruktramlösa och ätit ost och 
äpplen och vattenmelon och druckit kokoste

imorgon ska jag till mammas psykolog på eftermiddagen eftersom hon efter 
första samtalet kom fram till att källan till alla mammas depressioner och så vidare
är att jag inte mår bra
det är i malmö någonstans och det är lite läskigt
men jag antar att det inte kan vara värre än jultomtepsykologen på 
st. lars som alltid avslutar varje mening med "eller hur, va"

och jag måste fixa min dygnsrytm 
den är sådär totalt fel och jag sover för lite
idag är det ganska okej i alla fall eftersom jag börjar sent imorgon 
och jag villvillvill cykla men såklart kan jag inte det eftersom 
mamma hämtar och kör till malmö efter skolan 
av någon anledning kan man inte hitta dit utan bil och bajs?
jag vill färga håret också eller i alla fall göra någonting med det 

det är lite panikigt faktiskt för ifall man har fult hår blir allt jobbigt 
och eftersom jag inte vet vad jag ska göra med det gör jag ingenting
förslag? 
raka undercut, bara raka ena sidan, klippa raklugg eller snedlugg eller 
låta det bli jättelångt eller klippa kort igen 
eller ha orange hår eller blått eller grönt
typ vad som helst utom rosa egentligen 
jag undrar om jag kommer ha rosa hår någon gång
det är fint på andra men jag kan verkligen inte tänka mig själv i det 
sådär absolut inte 
det känns alldeles för.. varmt? jag tycker bättre om kalla färger egentligen 
därför är det konstigt att jag ändå alltid färgar med röda eller gultonade färger
till och med den blåturkosa var en varm färg på något konstigt sätt
äsch, jag vet inte 
men jag måste göra något snartsnart och någon borde vara snäll och hjälpa mig? 

mamma tycker förresten att jag behöver nya skor
merparten av mina skor är nämligen ganska.. inte hela 
även om de är fullt användbara är det alltid någonting som 
är fel eller trasigt eller hål någonstans
hon sa att hon och pappa kan hjälpa till att sponsra ett par nya drmartens men jag 
vill ju ha mina fina silvriga men glittriga skosnören - bortsett från den enda lilla detaljen 
att jag använder dem året runt och de är 
alldeles för stora
typ två storlekar eller mer eftersom de fortfarande är stora när jag har tjocka sulor
och helt åtsnört och alltid ett par extra, tjocka strumpor
dessutom är det jobbigt att gå in 
det är ganska praktiskt att alltid köpa begagnade skor eftersom man 
slipper gå in dem 
dessutom är kängor snyggare när de är slitna
i alla fall hittade jag ett par jättegröna på deras hemsida
och ett par orangea och gula och rosa och helt nya silverfärgade
fast jag vet inte, det är jobbigt

imorgon är det bästabästa csi igen och nu ska jag sova på riktigt <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaaaag kan hjälpa dig. Om du menar med färgning och så.

Undercut tycker jag inte, det är ganska onödigt med undercut egentligen, poänglöst. Håret blir tunt och frisyren blir ofta inte så stilig. Har du långt nu? Man skulle kunna klippa någon söt frisyr... Någon sorts page eller så? Något hum har du, om vad du vill ha, det är jag säker på.

Om du inte redan har blekt det skulle man kunna bleka några partier och färga i trevliga färger... Kanske dunkelt blått, och mörkt lila? Med ett par, tre tunna, tunna slingor i chockrosa?

2008-03-10 @ 00:50:30
URL: http://medmangakulortalyktor.blogg.se
Postat av: jt

jag såg dig idag btw :>

2008-03-10 @ 22:37:59
URL: http://frozenlove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0