augustine


åhh
finaste dagen med frukost i trädgården och missad 
buss till gerda och istället strand och kakor och 
grillning 
jag ville inte hem och jag hatar lite att vi inte 
har sovmorgon på måndagar längre
och verkligen, det här har varit en av de mest osammanhängande
helgerna på länge
trevligt, jovisst, men ganska oplanerat
i lördags planerade jag och oskar att vi skulle äta i stan någonstans och 
gå på bio och sedan gå på gerdahallens öppet hus idag men 
det blev ganska misslyckat och vi åkte till lomma två dagar i rad istället

och om mindre än en vecka är vi på mallorca
på fredag är det dessutom fjorton månader och det är jättelänge
jag vill köpa en miljon rosor men de kommer vissna medan vi är borta
och det här vill jag också ge honom och ja, bilden är sämst
men jag har letat efter något sådant jättelänge, verkligen, och 
jag hittar inget som är perfekt och absolut ingen som skickar till sverige 
lax och sådär
så, ja, det blir nog ingenting eftersom jag inte nått någon som helst framgång 
efter tre månader

nu ska jag duscha bort en massa saltvatten från mitt hår, laga 
en skjorta och sedan sova 
eller, ja, jag måste ladda batterier till min mp3 och vill kanske 
se sanningens ögonblick också
men, åh. bra dag
puss. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0