dots

 

någon gång vill jag ha en lägenhet med ljusa väggar

jag vill ha badrumsmattor överallt åt bianco och en balkong

med jättemånga kryddväxter

jag vill att det ska lukta kanel och citron och jag ska alltid ha nybakat bröd hemma och 

kakor i rosa kakburkar från panduro

och jag ska ha en stor keramikskål med äpplen och vindruvor som bianco inte tänker

stjäla ur

någon gång vill jag dricka chaite på balkongen med en hund över fötterna och 

somna på kvällen medan oskar andas i nacken 

jag vill ha en miljon klänningar som ska hänga på krokar på väggarna så 

att man kan bli glad av dem 

och en symaskin och fönstren ska alltid vara öppna  

jag ska ha kuddar överallt och bara udda porslin och mammas trädmålningar 

uppradade längs golvet

och på de väggar som blir över ska det finnas hundratals med antikvariatsfynd

antingen för att de är jättebra eller för att pärmarna är vackra 

 

och jag vill bo nära en park eller en skog så att bianco får vara lös och för att 

man kan ta med sig kvistar hem och ställa i höga vaser på gamla, vita och nötta träbord

golvet ska vara ojämnt men mjukt och ingen ska få stickor i fötterna av att gå barfota

det ska vara vitmålat för många år sedan och så slitet att färgen nästan är borta

jag vill ha rena bomullslakan och dovetvål i badrummet

och framimproviserade knytgardiner som kan bytas en gång i veckan 

 

och sedan vet jag en miljon andra saker men nu ska jag sova. 

puss. 

 

(och jag tycker att minst en av er som läser borde skriva hur ni vill bo 

<3)

 


Kommentarer
Postat av: klaus

ohhh det låter så mysigt

jag kan plåga med hur jag vill

jag tänker ändå på det lite då och då

jag vill bli konstnär, jag kan inte måla men det känns så fint när alla kläder är nersmutsade i olika färger, o massa ofärdiga tavlor överallt. och så vill jag ha hur många katter som helst, överallt, så att jag blir irriterad men det glömmer jag bort igen så fort jag tar upp dom som små pälsbolloarna i famnen o så börjar dom spinna o jamar alltid efter mat

o jag vill ha alla mina tallrikar o glas i plast med massa söta färger som aldrig går sönder och min farmor ska fnysa åt dom och säga att nån måtta får det väl ändå vara och jag vill inte ha någon diskmaskin så jag måste alltid diska för hand och jag vill ha det litet hus men ett rum ska va mellanstort och där i ska hela golvet vara täckt av en madrass och täcken o kuddar o man kan bara gå in och lägga sej rakt ner och sova och nu hinner jag inte skriva mer för jag måste laga pannkakor

2008-05-07 @ 09:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0