mechanical


jag är sjukligt uttråkad
och pappas dator är hemskt långsam och man kan inte se bilder
på den eftersom skärmen är så mörk och dålig
dessutom har jag haft huvudvärk precis hela dagen, vilket
betyder att jag är fruktansvärt irriterad på allt och alla

nu har jag lite planer på att sova i alla fall och kanske läsa en av de
tre Ian McEwan-böcker jag lånade idag
åh, försoning är en av de sötaste böckerna jag har läst
jag älskar den verkligen och jag hatar verkligen slutet
jag ska sluta läsa epiologer, verkligen
men verkligen, den är så himla fin
jag vill läsa den från början igen en miljon gånger och sedan göra
som joey i ett vänneravsnitt, och lägga boken i frysen
då kan ingenting hända och allt fryses i just det ögonblick man slutar
läsa boken
i teorin är det faktiskt en väldigt bra idé, men jag tvivlar på att jag skulle
kunna göra så själv
lite
jag ska i alla fall se filmen så snart jag kan köpa den någonstans

egentligen så har jag en himla massa saker att göra
jag ska måla mitt rum till exempel
och köpa en ny säng och sy gardiner och en miljon mjuka kuddfodral
sedan ska jag skruva ihop överdelen av tv:n med underdelen av tv:n
så att den inte välter och jag kan flytta upp nintendot dit
jag har nämligen aldrig tillgång till tv:n här nere, så jag kan inte spela
mer än jättesent på kvällarna
och då orkar jag inte
ytterligare planer är att köpa en hårddisk så fort jag får datorn och
dessutom läsa precis alla böcker av Ian McEwan och se om någon är
lika bra som försoning
jag ska också lära mig baka cupcakes och sy klänningar och lyckas
läsa en hel spansk bok eller något åt det håller
lyssna på radioprogram kanske

det slog mig faktiskt på mallorca; jag vill lära mig spanska
verkligen
innan har jag tänkt att jag var trött på det och att det var onödigt bara för att jag
inte lyckas på mvg i ämnet
men jag har insett att det är användbart att kunna flera språk
och spanska är faktiskt väldigt fint och ska dessutom
vara enklare än många andra språk
i alla fall i teorin och jag är lite osäker på ifall jag håller med eller inte

alldeles nyss fick jag lågt blodsocker så jag lagade pastasallad
och skakade så mycket att jag höll på att tappa precis allt jag höll i
men det blev en misslyckad sallad av vitkål, övermogna tomater, gurka,
gammal rödlök och dressing med alldeles för lite olja eftersom ingen
har handlat vanlig mat sedan vi kom hem i stort sett
eller jo, möjligen konstiga saker såsom mjukost och salami och ungefär
tjugofem bananer som täcker nästan en hel
hylla i kylskåpet
fast bananer är ju gott

och nu har jag fått skriva av mig lite eftersom jag har tröttnat på det glittriga
rättvisemärkta, ekologiska blocket med sned linjering och olikfärgade papper
verkligen, jag har inte skrivit i det på två månader
och nu har jag producerat typ åtta sidor på två dagar
heja!
så, sova nu
puss och godnatt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0