patrol

jag tycker detta är jättehäftigt
ibland hittar man sådana underbara bilder mitt bland porträtt av tjocka damer och 
gäss och tågrälsar och mer gäss
detta är en cirkus i dybäck i början av 1900-talet! (eller möjligen någon intilliggande större 
stad eftersom dybäck var en miniliten by)
haha, tänk hur det måste ha sett ut!
tyvärr så är han dum nog att fotografera hela cirkusen med plastnegativ
jag hatar plastnegativ, det är jättedålig kvalité och dessutom blir man lurad
eftersom 15 plastnegativ tar lika mycket plats som ett i glas och därför tror
jag att man måste scanna mycket färre bilder än jag måste egentligen 

dessa var fina i alla fall




jag och mamma har varit och handlat idag 
vi lyckades inte riktigt köpa det vi skulle men en himla massa annat haha
bland annat köpte jag jättemysiga tofflor och en enhörningspyjamas
fiiint
sen har jag scannat en massa så mina ögon är helt trötta
sova nu kanske


Kommentarer
Postat av: cloetta

Men åh, mysiga bilder =)

jag var på bio idag och såg "maria larssons eviga ögonblick" så jag är helt inne i fotografering under tidigt 1900-tal :b den filmen var fin btw.

2008-10-30 @ 00:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0