le piano

ingen hud bara regndroppar och kondens och snön smälter innan den hinner landa på min tunga

mitt nagellack flagnar och jag dansar i min säng och håret trasslar sig mellan 

mina händer 

 

all musik går för långsamt när jag ska sova 

 

andetagen fastnar någonstans innan de når bröstkorgen och mina läppar smakar salt

och så hög musik att jag inte hör någonting bara ordlösa toner och mitt hjärta slår 

tvåhundra slag per minut och spricker nästan för det är så fint

 

inga av mina ord klarar av att hålla sådant längre bara regn, toccata och tankar som är för 

stora för ambitiösa för att bli till någonting

 

 

bara sladdar överallt som sammanbinder sammankopplar och bryter isär

för ihop förstör och 

min tröja är nog verkligen för stor 

ingenting ryms och jag vill ändå linda allt runt mig 

 

 

dra in ihop hålla kvar trassla samman med elektrokablar och det är alltid 

någon kvar och jag ser ingenting med mina allseende ögon det gör bara ont och 

 

nattfjärilarna borde inte komma redan i mars

 

 

debussy och arabesques och jag har min allra finaste morgonrock och fortfarande smink 

och går och lägger mig alldeles för sent för tidigt när man vill 

vara vaken halva natten och känna på regnet smaka på regnet med min hud men jag har bara 

vantar för det är fortfarande så kallt

 

 

repeat, musik jag inte förstår inte bryr mig om men som är allt och uppfyller mig 

tills jag spricker igen för den är mer än jag någonsin klarar av 

 

 

oblekta bommulslakan och mörkblå spetsärmar och jag vill 

dela tystnaden som uppfyller mig så fullständigt och jag hör ingenting mer än 

francois vilkens samma stycke upprepas för tolfte gången bara ikväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0