cloudbusting

när jag var liten var lena-karin och denni i usa. jag vet inte riktigt vad de gjorde där - 
de åkte iväg helt plötsligt och var borta jättelänge. jag var kanske fem år och bodde
delvis hos lena-karin. hon är min moster och eftersom de inte kunde få barn var jag 
lite hennes reservbarn. jag har hur många osammanhängande minnen som helst
från utflykter och tillfällen jag har varit hemma hos dem. de bodde på trollebergs-
vägen, i en lägenhet högst upp i de röda tegelhusen mittemot konsum. denni hade
en cykel som stod på balkongen och den hade en jätterolig ringklocka med tiger
från nalle puh eller något men vi fick aldrig leka med den, jag och klara. hon var 
kanske tre år då? lena-karin hade en katt också. hon hette russin och var något 
av min bästa vän när jag var jätteliten. världens finaste katt, randig och gråvitbrun
och det var av henne jag lärde mig gå. jag sprang efter henne i böle och höll i 
hennes svans. och hon var verkligen världens finaste katt. 
i alla fall så visste varken jag eller klara vad usa var. bara att de åkte iväg långt bort. 
några gånger fick vi spela in kasettband i min röda kassettbandspelare med klister-
märken med meddelanden som vi skickade till dem. det var väldigt läskigt, jag 
har alltid ogillat väldigt mycket att prata inför folk eller i det här fallet - en kassettband-
spelare. någon gång fick vi ett kort med djur jag aldrig hade sett innan, tvätt-
björnar om jag inte minns fel. de var i alla fall väldigt fina och lena-karin skrev att 
de hade fullt av tvättbjörnar i sin trädgård. och så stod det att de hette racoons och 
andra djur vars namn lät väldigt roliga på engelska ifall man råkade vara fem år. 
jag var väldigt glad när de kom hem - ungefär när jag fyllde år. var jag kanske fyra, 
och skulle fylla fem? jag minns inte riktigt. kanske äldre. i alla fall så hade de med 
sig en present till mig som jag fick i hallen på doppingvägen och det var min första
och så vitt jag minns, enda barbiedocka - snövit! hon hade kort, svart hår och en 
glittrig klänning med krage och puffärmar och till och med ett ställ att stå i. hon 
var min finaste barbiedocka, absolut. de kanske skulle passa någons hus när 
de var borta förresten? jag vet verkligen inte varför de var där. men lena-karin
är den bästa mostern. när jag var jättejätteliten fick jag sitta i hennes bil och 
så åt vi saltakatten-godis som var hennes favorit. och det måste vara ett av 
mina tidigaste minnen för när jag har pratat med mamma om det så var hon 
lyckligt ovetande om vad vi sysslade med, och uppenbarligen är det inte så 
bra för småbarn att äta godis. vi åkte också och hälsade på får och getter 
man fick klappa. vi klättrade på stenar. haha, mina minnen är verkligen 
oerhört osammanhängande. ja, de är trevliga i alla fall. jag saknar henne lite, 
vi träffas jättesällan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0