esta escrito en tu piel

jag kan i alla fall konstatera att det enklaste sättet för mig att lära
mig ett nytt språk INTE är att läsa en bok där jag behöver slå upp
hur många ord som helst och det tar flera timmar längre tid än om
jag bara hade behövt läsa den. eller ja, poängen är att det är jätte-
segt att läsa för jag behöver tänka innan jag förstår, eller slå upp
ord jag inte vet och så vidare. haha. men musik däremot, sååååå
mycket lättare! fast alla spanska artister jag hittar för tillfället är
blonda tjejer från mexiko som sjunger typ som britney spears,
fast på spanska, och det är inte riktigt det jag är ute efter - så det
går inte överdrivet bra. och jag är lite hungrig för jag har inte ätit
kvällsmat så jag ska nog gå och göra det nu. och kanske läsa, jag
har alldeles för många böcker efter bokmässan!
ljudböcker, däremot, är det lite ont om. jag lyssnade på en bok av
neil gaiman till och från göteborg och den var jättefin. och jag har
lyssnat igenom mina twilightpodcaster och annat idag när jag bakade
bröd, så jag har inget sådant heller = lite abstinens.
titta vad fin den är! läs! eller ännu hellre, lyssna. neil gaiman låter
precis som snape i början av boken haha. jag funderar också på
att ge mig på den andra jane austen-boken som är omskriven
eftersom jag ääääälskade pride and prejudice and zombies. bästa
på länge med alla helt random zombie-inslag. så, mat nu.

Kommentarer
Postat av: spik

kolla upp sydamerikansk folkmusik? chavela vargas, victor jara, silvio rodriguez...

2009-09-29 @ 18:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0